Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
С Днем учителя!
Голосование
Как часто Вы читаете книги?
Всего 57 человек

Работа з высокаматываванымі вучнямі

Дата: 29 марта в 00:10, Обновлено 29 марта в 00:37

Стратэгія работы з адоранымі і высокаматываванымі дзецьмі

Паспяховасць работы з адоранымі навучэнцамі шмат у чым залежыць ад таго, якая работа праводзіцца з гэтай катэгорыяй навучэнцаў у пачатковай школе. 
Адметным крытэрыем адоранасці дзіцяці пры наяўнасці ў яго высокай успрымальнасці да вучэння і творчых праяў, з'яўляецца ярка выяўленая, дамінуючая пазнавальная патрэба, якая адрозніваецца актыўнасцю, патрэбай у самім працэсе разумовай дзейнасці і задавальнення ад разумовай працы.
Пазнавальная патрэба з'яўляецца адной з базавых патрэбаў, задавальненне якой забяспечвае фарміраванне і самосуществование асобы, развіццё яе здольнасцей з прыродных задаткаў. Пры спрыяльным варыянце развіцця пазнавальная патрэба праходзіць тры ўзроўні:
1-ы ўзровень - патрэба у новых ўражаннях (дашкольная дзяцінства);
2-і ўзровень - развіццё дапытлівасці, выяўленай у цікавасці да пэўных заняткаў, вывучэнню канкрэтнага прадмета (малодшы школьны ўзрост, малодшыя падлеткі);
3-і, вышэйшы ўзровень - мэтанакіраваная пазнавальная дзейнасць, накіраваная на правядзенне навуковага даследавання, прафесійнае вызначэнне (назіраецца ў старшакласнікаў).
Скажэнне і несвоечасовае задавальненне пазнавальных інтарэсаў пакідае здольнасці ў неразвітым, пачатковым стане.


Здольнасці адораных дзяцей

1. Гнуткасць і хуткасць мыслення.
2. Лёгкасць генеравання ідэй.
3. Незадаволенасць нізкімі вынікамі.
4. Пастаянная незадаволенасць сабой.
5. Гатоўнасць адстойваць свой пункт гледжання.
6. Пазнавальны эгацэнтрызм.
7. Менш развіты маральны эгацэнтрызм (пачуццё перавагі над аднагодкамі).
8. Арганізатарскія здольнасці.
9. Самадастатковасць.
10. Павышаная ўразлівасць, звышадчувальнасць.
11. Схільнасць да спаборніцтва, канкурэнцыі.
12. Глыбокае разуменне навакольных з'яў і падзей.
13. Высокая канцэнтрацыя ўвагі.
14. Здольнасць да самаацэнкі.
15. Самакрытычнасць.
16. Схільнасць да прагназавання.
17. Лёгкасць асацыявання, уменне знаходзіць аналогіі там, дзе традыцыйна яны не ўгледжваюцца.
18. Магчымасць выкарыстоўваць любую інфармацыю.
19. Выдатная памяць.
20. Ярка выражаная цікавасць або схільнасць.
21. Дапытлівасць.
22. Звышінтуіцыя, звышадчувальнасць да праблем.
23. Арыгінальнасць мыслення.
24. Інтэлектуальнае развіццё апярэджвае эмацыйнае.
25. Арыгінальнасць ідэі і звышзадачы.
26. Наяўнасць сітуатыўнага вопыту.
27. Перфекцыянізм (імкненне даводзіць прадукт сваёй дзейнасці да дасканаласці).
28. Самаактуалізація (імкненне рэалізаваць свае магчымасці).
29. Схільнасць да павышэння інтэлектуальнай нагрузкі.
30. Высокі ўзровень свядомасці і культуры.

31. Феномен "Цэзара" (здольнасць адначасова займацца некалькімі справамі).
32. Здольнасць шматкратна рабіць і перарабляць.
33. Глыбокае апусканне ў праблему.
34. Бясконцае імкненне да дасканаласці.
35. Нецярпімасць да стэрэатыпаў, імкненне да новага, нязведанага.
36. Відавочная адоранасць.
37. Прыхаваная адоранасць, разыначка.
38. Завышаная самаацэнка.
39. Гарманічнае развіццё пазнавальных і эмацыйных бакоў асобы.
40. Дысіхронія псіхічнага развіцця, прыніжаная самаацэнка.
41. Камунікабельнасць.
42. Няроўныя паводзіны.
43. Высокі інтэлект.
44. Даверлівасць, дабрыня, наіўнасць.
45. Непасрэднасць у зносінах.
46. Аптымізм.
47. Песімізм.
48. Актывіст у грамадскім жыцці.
49. Празмерна актыўны на ўроку.
50. Часта перацягвае ўвагу на сябе.
51. Індывідуальнасць почырку.
52. Асаблівы тэмп дзейнасці.
53. Высокі творчы патэнцыял.
54. Схаваны або відавочны канфлікт з настаўнікамі.
55. Лідэрства ў класе.
56. Аддае перавагу індывідуальным заняткам.
57. Акадэмічна адораныя (выдатная паспяховасць па ўсіх прадметах).
58. Спецыяльная адоранасць па прадмеце.
59. Фізічна развіты, рухомы, любіць спорт.


Памятка
настаўніку-прадметніку па рабоце з навучэнцамі, якія маюць павышаную матывацыю да навучання

1. Азнаёміцца з данымі псіхалагічнага даследавання:
вядучы тып памяці;
мысленне, увага;
кола інтарэсаў;
прафесійная накіраванасць.

2. Кансультаванне з класным кіраўніком па пытаннях:
паспяховасці;
ўзроўню цяжкасці заданняў;
кола інтарэсаў;
індывідуальных асаблівасцей школьнікаў;
арганізацыі вучэбнага працэсу.

3. Арганізацыя індывідуальнай работы на ўроку:
вызначыць меру цяжкасці заданняў;
распрацаваць індывідуальны план работы на ўроку;
прадумаць сістэму творчых практыкаванняў;
распрацаваць сістэму зваротнай сувязі.

4. Арганізацыя маніторынгу якасці ведаў, уменняў, навыкаў.

5. Узаеманаведванне ўрокаў з мэтай назірання за дзейнасцю вучняў, матываваных на вучобу

6. Правядзенне рэфлексіі ўласнага ўрока з пазіцыі яго выніковасці.
7. Кансультаванне бацькоў.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.