Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
Переход платформы на новый учебный год!
Голосование
Как часто Вы читаете книги?
Всего 67 человек

Бацькоўскі ўніверсітэт

Дата: 17 января в 13:14, Обновлено 19 января в 18:19
Што ж такое "бацькоўскі універсітэт"?
Бацькоўскі універсітэт-гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей. Веды бацькоў аб мэтанакіраванасці школы і аб тых ідэях, па якіх будуецца ў ёй адукацыйны працэс дабратворна ўплываюць на вынік працы школы і сям'і.
Супрацоўніцтва сям'і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш даведацца дзіцяці, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцяў, сфармаваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Неабходна зрабіць так, каб школа стала працягам сям'і, а сям'я-працягам школы. Яны павінны узаемна дапаўняць адзін аднаго і складаць адно цэлае. 
Мэта бацькоўскага ўніверсітэта-павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы бацькоўскага універсітэта:
фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (Фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, Фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і т. д.
Мэтавая група-бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Праца бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:
I ступень – «Мой дзіця – малодшы школьнік» – для бацькоў вучняў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень – «Мой дзіця – падлетак» – для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень – «Мой дзіця – старшакласнік» – для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Прапанаваныя напрамкі будуць спрыяць ўключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай ў вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках бацькоўскага ўніверсітэта дазволіць аб'яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялогу ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.
Формы правядзення заняткаў:
традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і т. д.);
дыстанцыйныя (вебинары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, Стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага ў кожным класе; прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
Чаканыя вынікі работы Бацькоўскага універсітэта:
- фарміраванне ў бацькоў ўсвядомленага адносіны да бацькоўства;
- павышэнне цікавасці бацькоў да самаадукацыі;
- задавальненне патрэбнасці сям'і навучэнца ў адукацыйных паслугах: у навучанні, псіхолага-педагагічнай падтрымцы і інш.;
- павышэнне ўзроўню педагагічнай культуры бацькоў;
- актывізацыя бацькоў у вырашэнні сямейных праблем, скарачэнне колькасці няшчасных сем'яў, выпадкаў сямейнага гвалту, памяншэнне колькасці падлеткаў з дэвіянтнымі паводзінамі;
- развіццё ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і ўстановы адукацыі.
 
 
 
 План проведения заседаний “Родительского университета”

на 2021/2022 учебный год

25.09

Отношения в семье как основа взаимопонимания

1-4 классы

классные руководители 1-4 классов

30.10

Компьютерные игры: польза или вред

Безопасность подростков в сети Интернет.

5-9 классы

классные руководители 5-9 классов

27.11

 Кем быть и каким быть?

10-11классы

классные руководители 10-11 классов

18.12

 Микроклимат в семье и воспитание ребёнка. Конфликтные ситуации в детско-родительских отношениях

1-4классы

классные руководители 1-4 классов

29.01

Трудовое воспитание в семье

5-9 классы

классные руководители 5-9 классов

26.02

Закон и ответственность несовершеннолетних

10-11классы

Классные руководители 10-11 классов

26.03

Как выявить и развить способности детей?

1-4классы

Классные руководители 1-4 классов

23.04

Подростковый возраст: проблемы полового созревания

5-9классы

Классные руководители 5-9 классов

22.05

Формирование здорового образа жизни

10-11классы

классные руководители 10-11 классов

 
 
 
 
 
 
 
 
Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.